Verzendkosten bij 't Kralenstulpje

Gratis verzending vanaf €. 50,00 - België vanaf €. 70,00  (behalve bij afhalen op Post NL locatie)

Wij verzenden uw bestelling via My Parcel door PostNL of DHL. Voor verzending gelden de algemene voorwaarden van PostNL en DHL.

Zodra de betaling binnen is worden de artikelen vaak dezelfde dag, soms binnen twee werkdagen, maximaal binnen 3 werkdagen naar u verzonden. Mocht het echt spoed hebben, belt u dan even naar ons toe, we kunnen geen garanties geven, maar we doen ons best om uw bestelling nog te verwerken mits er voor 12:00 uur s' middag is besteld.
Via de mail kunnen wij geen "spoed" garanderen, we lezen de mail ook vaak pas s' avonds. Ook kunnen we vooraf niet zeggen hoe snel PostNL is. Dus garanties voor: "de volgende dag in huis" kunnen we helaas nooit geven. Op zaterdag en zondag zijn we gesloten en worden er dus geen bestellingen verwerkt.

Past het door de brievenbus?

Heeft u voor brievenbuspost gekozen maar het blijkt niet door de brievenbus te passen? Dan krijgt u hiervan achteraf bericht om het restant bedrag nog aan ons over te maken. Uw bestelling kan hierdoor vertraging oplopen. Let er op dat u uw adresgegevens goed heeft ingevuld.

De verzendkosten die u in de winkelwagen ziet voor Nederland zijn geschatte verzendkosten. Deze kunt u later zelf aanpassen in brievenbuspost, brievenbuspakje of (verzekerde) pakketpost.
Ook kunt u kiezen voor een PostNL afhaal locatie, aangezien dit alleen kan voor pakketten is de prijs hiervan €. 6,95. Past het wel door de brievenbus? Dan maken we er in dit geval pakketpost van, we plakken er een etiket voor pakketpost op

Verzendkosten

Wij verzenden uw bestelling via My Parcel door PostNL of DHL. Voor verzending gelden de algemene voorwaarden van PostNL of DHL.

Hieronder staan de tarieven waaruit u tijdens het bestelproces kunt kiezen:

Nederland Brievenbuspost  €. 3,95 incl. verpakkingskosten
Gratis verzending vanaf 50 euro

Nederland Brievenbuspakje met track & trace  €. 4,95
Gratis verzending vanaf 50 euro

Nederland Pakketpost met track & trace €. 6,95
Gratis verzending vanaf 50 euro (behalve bij afhalen op Post NL locatie)

België, Duitsland, Luxemburg €. 9,99
Gratis verzending vanaf 70 euro (behalve bij afhalen op Post locatie)

Andere landen op aanvraag

Gratis verzending bij 't Kralenstulpje

Belangrijk: Gratis verzending is alleen van toepassing als het om één order gaat van 50 euro of meer binnen Nederland of van 70 euro of meer voor België en Duitsland.

Stuurt u iets retour en komt u dan met uw bestelbedrag onder de 50 euro uit (voor Belgie 100 euro) en heeft u gratis verzenden gekregen? Dan brengen we alsnog de door ons gemaakte verzendkosten in mindering op het retour te ontvangen bedrag.

Als er iets retour wordt gestuurd en het bestelbedrag komt beneden de 50 euro dan zijn de verzendkosten niet meer gratis. Deze zullen dan in mindering worden gebracht op het retour te ontvangen bedrag.

Stel: U koopt voor 50 euro aan artikelen (deze worden binnen Nederland gratis verzonden) maar u stuurt voor 40 euro retour, dat zou dan betekenen dat u voor 10 euro aan artikelen houdt, zonder  hier verzendkosten voor te hebben betaald. Wij hopen op uw begrip.
Voor België telt dezelfde regel, maar bij België verzenden we vanaf 70 euro gratis.

Bij meerdere kleine orders die men wil samenvoegen is geen gratis verzending mogelijk, dit vanwege alle extra handelingen en kosten (boekhouding & administratie en bank + betaalkosten) die hier bij komen kijken. Hierdoor kan een kleine order later niet meer worden aangepast om alsnog voor gratis verzending in aanmerking te komen. We hopen op uw begrip!

Zendingen naar andere landen op aanvraag.

Ons verzendtarief is het tarief incl. betaalkosten, handelings- en verpakkingskosten.

Het blijft voor iedere webwinkel een lastig punt. Hoe stel ik de verzendkosten samen, zodat de klant niet teveel betaald, maar wij als webwinkel er ook niet te veel op toe hoeft te leggen.

We krijgen daar redelijk veel vragen naar en vonden het wel netjes om dat eens voor u op een rijtje te zetten.

Waaruit bestaan nou precies de verzendkosten en waarom betaal ik die ook als het gewoon in een envelopje past.

Dat zit zo;

  • Allereerst vraagt de belastingdienst 21% van het bedrag dat u betaalt aan portokosten. Dat krijgen we niet terug want op post en pakketzegels zit geen belasting. 
  • Ook ziet de belastingdienst het geld wat u betaalt aan verzendkosten als inkomsten, dus hier moet ik nog inkomstenbelasting over betalen. Dan blijft er nog de helft over waar wij voor moeten verzenden en verpakken.
  • Het verzenden van onze artikelen die we altijd zo goedkoop mogelijk aanbieden proberen we op een zo verstandige wijze mogelijk te verpakken, dus bv in een cellofaan zakje. Deze gaat in een bubbelenveloppe of brievenbusdoosje en die wordt dicht geplakt met brede tape zodat die niet "zomaar" kan worden opengemaakt, wat in het verleden regelmatig gebeurde. Vaak komt er nog een leuk organza zakje omheen.
  • Er moet een naam en adres sticker worden geprint, dat kost dus de sticker en het printergebruik.
  • De kosten voor het betalingsverkeer zijn bij overboeken 14 cent voor een overschrijving en 25 cent ex BTW voor een ideal betaling, ongeacht het bedrag van de overboeking.
  • Ook de huur van het pand moet worden betaald, elektriciteit, de verlichting en het verwarmen van de ruimte waarin wordt gewerkt om in te pakken.
  • De persoon die inpakt, de orders verwerkt en de bestellingen naar de post brengt wil graag een kleine bijdrage voor het werk, wat we logisch vinden want iedereen die werkt verdiend een salaris.
  • We willen graag dat ook "kleine" klanten bij ons terecht kunnen maar als we 1 postzegel zouden berekenen voor het verzenden van 1 kraal van 25 cent dan moet er dus geld bij en dat kan natuurlijk ook niet de bedoeling zijn.
  • Daarom hebben we een minimaalbestelbedrag van €. 7,50
  • Wist u trouwens dat 1 postzegel al meer dan een euro kost tot slechts 20 gram en dat een gemiddelde bestelling meer weegt dan 100 gram?
  • Sinds 2023 is er een nieuwe regelgeving voor het verzenden van artikelen naar België. Artikelen mogen niet langer als brievenbuspost worden verstuurd. Helaas gaat er ook vaak post verloren bij verzendingen naar het buitenland. Omdat wij bij 't Kralenstulpje verantwoordelijk zijn voor eventueel zoekgeraakte pakketten, kiezen we ervoor om enkel met aangetekende pakketpost naar België te verzenden. Houd er rekening mee dat over dit bedrag ook 21% BTW en inkomstenbelasting door ons moet worden afgedragen, naast de kosten voor de verpakkingsmaterialen. 

Dus zodoende vinden wij het een redelijk bedrag aan verzendkosten. Wij hopen op uw begrip.

We vinden het heel fijn om alles voor onze kralenliefhebbers te mogen verpakken en vinden ook dat we transparant moeten zijn in de kosten voor de klant.
Dus bij deze. Hopelijk geeft het vertrouwen en een beetje begrip voor het verzenden van al onze kralen, sieraden en verpakkingsmaterialen artikelen, want we vinden het een voorrecht dat allemaal voor onze klanten te mogen doen!

Hoe snel heb ik mijn pakje in huis? Kan dat ook met spoed?

Klikt u hier voor meer informatie!

Ik zou graag de tracktrace-code ontvangen van mijn zending, kan dit?

Aan dit verzoek voldoen we graag, dit gaat automatisch, maar is alleen mogelijk voor zendingen die via pakketpost gaan. U krijgt de track & tracecode automatisch zodra de 1e scan heeft plaatsgevonden bij het postkantoor. Heeft u geen tracktrace code ontvangen bij pakketpost? Vermoedelijk heeft u dan een onjuist emailadres ingevuld bij uw bestelling of de bestelling is nog niet gescand op het postkantoor. Brievenbuspakjes versturen wij met port betaald of postzegels, hiervan krijgt u geen track & tracenummer. U kunt in dit geval de PostNL app downloaden. PostNl maakt een foto van ieder poststuk en dan kunt u in de app zien wanneer het bij u is. 

Klachten en reclamaties over verzending

Klachten en reclamaties omtrent verzending dienen een week, doch uiterlijk binnen 14 dagen na verzenddatum schriftelijk aan ons te zijn gemeld, via info@kralenstulpje.nl anders kunnen wij geen onderzoek meer opstarten via PostNL. Na 14 dagen kunnen wij klachten omtrent bezorging niet meer in behandeling nemen.

Is er een zending vermist bij PostNL? Dan vragen wij u om even 5 dagen te wachten en ons daarna een mail te sturen. Wij sturen u dan een "niet ontvangen verklaring". Dit kan c.a. 10 dagen nadat u uw pakket zou moeten hebben ontvangen. PostNl geeft een levertijd aan van tien dagen. Wij houden 5 dagen aan. Deze verklaring kunt u ondertekenden en per mail aan ons retourneren. Met deze verklaring kunnen wij een onderzoek opstarten en navraag doen bij de postbezorger, ongeacht of het om een pakket gaat of om een brievenbuspakje. Dit doen we via My Parcel. My Parcel kan net iets meer dan PostNL. Zodra we dit formulier getekend retour hebben ontvangen, sturen wij u een nieuwe zending toe, dus u loopt geen enkel risico bij 't Kralenstulpje.

Als er iets niet goed is met uw bestelling dan kunt u dit uiterlijk binnen 14 dagen melden via info@kralenstulpje.nl samen met een foto. Na 14 dagen kunnen wij uw klacht niet meer in behandeling nemen, dus controleer uw bestelling meteen goed als het binnen komt.

Let op: Wij zijn een webwinkel. Fysiek winkelen is alleen mogelijk op afspraak via e-mail.

 

't Kralenstulpje, specialist in kralen en sieradenonderdelen

 

Blijf op de hoogte!

 

Over ons | Klantenservice | Korting & Sparen Verzending | Contact | Tel: +31(0)597-850110

 

 

Kom op onze V.I.P. lijst!

Kom op onze V.I.P. lijst!
En ontvang gratis e-book tutorials, korting en cadeautjes in onze nieuwsbrief!

Ik doe mee!

Waarom winkelen bij 't Kralenstulpje?
© 2009 - 2024 kralenstulpje.nl | sitemap | rss